(11) Min bror

Jag har en bror som är 3,5 år yngre än mig och minst 10 cm längre. Vi är 19 och 16 just nu.

Han är rätt galen, min brorsa. Han kan flyga (no kidding). Han hoppar liksom fram över alla möjliga saker, både till fots, skateboard, snowboard och cykel. För att inte nämna studsmattan... Det är inget för känsliga kan jag lova.

Han spelar gitarr jävligt bra. Han kan läsa tabulatur och spela sånt där som låter jätteproffsigt. Jag har en annan nisch i mitt gitarrspelande, nämligen kompgitarr och sång, men kan inte låta bli att avundas honom lite ibland ändå.

Min brorsa äter mat ganska sällan. Jag vet faktiskt inte riktigt vad han äter, iofs... Den klassiska bilden jag har av honom är när han värmer på en Billys panpizza till frukost. Och käkar ett kilo godis, en påse doritos och en liter cola på fredagkvällarna. Och ser ändå galet vältränad ut.

Brorsan gillar att berätta saker, men ofta står jag som ett frågetecken eftersom vissa berättelser tenderar att betså av livfulla gester och ljudeffekter. Då får man liksom fråga om alla de väsäntliga detaljerna så att man hänger med... Det är lite charmigt :P

Ibland får vi ryck och apar oss tillsammans. Kommunikationen övergår då från ord till grimaser, efterblivna gester och obegripliga ord. Jag tror att det är jag som smittat honom med flummigheten och jag är stolt :D Han är väldigt bra att flumma med. Och retas lite med, mwehehe.

Vi kommer inte överens jättebra alla gånger. Men jag gillar honom liksom ändå. För det mesta XD
   Syskonkärlek är ju lite komplicerad... ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0