(15) Mina drömmar

Jag har massor av inkompatibla drömmar XD

Jag vill flytta hemifrån, och bo nånstans där man får bestämma allt själv och så kan man ta hem folk så att det är massa trevliga människor där hela tiden.

Jag är frustrerad över en hel del saker i samhället (no shit sherlock), mest över det svenska skolsystemet som till stor del bygger på att lära sig modeller, rätt och fel och sitta stilla och läsa. Ju äldre man blir desto tråkigare blir skolan, av nån anledning. (Sen gör den ett litet hopp och blir ofta roligare på eftergymnasial nivå verkar det som, är det så att man helt plötsligt inser att eleverna faktiskt ska ANVÄNDA det de lär sig? XD) *småcynisk* Hur som helst så har jag en dröm om att hitta ett sätt att bygga en skola som faktiskt blir så intressant, rolig och användbar som den skulle kunna vara. Kommer kräva en del reasearch. Rektor, me maybe?

Jag skulle vilja bo hos massa olika hästgurus i hela världen och lära mig rida och olika sorters hästhantering, för att hitta en ridstil som faktiskt är harmonisk på riktigt. Och sen sprida en mjukare och mer naturlig hästhållning i Sverige, kanske fler länder. Och rida mycket spanska hästar <3

Jag vill fjällvandra eller paddla eller nåt, bara ut på friluftsgrejer helt enkelt, hajka lite. Med trevligt sällskap. Jag skulle vilja ha som rutin att göra det en eller ett par gånger om året, ungefär. Lite äventyrsavbrott i vardagen liksom ^^

Jag vill också göra en längre resa till häst, ta sig en lång sträcka i något coolt landskap. Lite ute efter känslan i exempelvis fantasyböcker när huvudpersonerna är ute på en lång resa. Mmm ^^ Och så vill jag göra samma sak fast med hundspann.

Hm... Sen vore det najs att tågluffa i Europa och Asien. Jag vill träffa buddhister. Kanske bo i ett buddhisttempel ett tag.

Och så vill jag sätta upp minst en teaterpjäs till i mitt liv. En bra. Kanske en musikal? ^^

Och skriva minst en roman. Har ju en på G, den ska väl bli färdig en vacker dag.

Sen vill jag ha hund i framtiden och börja träna/tävla agility. Det verkar så himla roligt.

Och så skulle det vara trevligt att ha familj med barn nån gån i en avlägsen framtid. Om 10-15 år kanske.

Nu får det räcka XD
Ha're! /Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0