(18) Födelsedagsminnen

De flesta av mina vänner har förstått det här med att jag har ett lite speciellt förhållande till kaniner. Ett par små fina exempel på det är att Paul och Ewe gav mig ett fantastisk PC-spel i 18-årspresent som jag faktiskt spelade och tyckte om. Det heter "Jag älskar kaniner" och är för åldrarna 3+. Året innan fick jag som nybliven 17-åring en liten mekanisk kanin som går, piper och sätter på saker av mina klasskompisar i gymnasiet. Den bor kvar i mitt rum :D Folk är ju bara för awesome.

När jag var liten så hade jag alltid teman på födelsedagskalasen. Ett återkommande var "tågaparty", det vill säga att man klär ut sig till antika greker med hjälp av lakan. Sen sitter man på golvet när man äter mat. Fantastiskt mysigt faktiskt. Vi brukade gör plockmat med korv, köttbullar, gurka, paprika spetsade på tandpetare och sånt. Så dukade vi på låga bord och satt på kuddar runt dem och kalasade. Det borde man nästan blåsa liv i igen, faktiskt... Ska helt klart fundera på det.

En gång glömde jag fira min födelsedag. Det måste ha varit när jag fyllde 18. Hur som helst, jag tänkte alltid att jag skulle ta igen det lite senare när jag hade tid. Men det skulle dröja länge, ända till september istället för i maj som är min födelsemånad. Hur som helst, det jag gjorde då var att ställa mig en lördag och knåpa ihop en tapasbuffé. Det var 6-8 rätter har jag för mig. Sesammarinerad kyckling, rotfruktskaka, olivknyten, spenatpiroger... Massa sånt kul var det. Så tog jag hem klasskompisarna och pojkvännen för att äta upp det. Nu i efterhand kan jag bara konstatera att jag måste varit galen på den tiden.

Jag gillar födelsedagar. Att man levt ett jordvarv runt solen är en bra ursäkt att äta god mat, träffa folk och fira ^^
/Kim


Kommentarer
Postat av: Anneli

Mmm, mat! Låter som att du har en sund inställning till födelsedagar :)

2011-02-16 @ 11:04:33
URL: http://jeu-de-roles.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0