(23) Något som får det att kännas bättre

Jag har en mirakelmedicin som lindrar det mesta. Den går ut på att sätta den ena foten framför en andra.

Jag började att promenera av ren rastlösthet för... 2-3 år sedan. Innan dess hatade jag verkligen att gå. Särskilt långa sträckor. Hur som helst, det började med att jag verkligen, verkligen gick långt. Jag valde ut en riktning och så gick jag så långt jag pallade. Ibland gick jag vilse. En gång fick pappa komma och hämta mig med bil.
Det var så skönt att känna att jag med bara fötterna kunde ta mig vart jag ville, att jag kunde ta mig långt, långt, långt. Jag började få ett helt andra referensramar för avstånd mellan saker.

Nu älskar jag att gå långt. När nåt inte känns bra, så promenerar jag. I regel tar det max en halvtimme innan hela livet börjar se allmänt ljusare ut. Ibland promenerar jag bara för att det är så skönt. Det blir alltid bättre på något sätt om man går.

Jopp. Try it, you might like it ^^
/Kim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0