(05) Min definition av kärlek

Åh helvete, min hjärna blir blank. Ska jag passa på att förklara meningen med livet när jag ändå håller på? :P

Men okej, det är värt ett försök.

...

Kärlek, alltså. För mig är det väldigt brett. Det finns så många olika sorter. Grundläggande kärlek till det vi gör och är - det som får oss att gå upp på morgonen, som får oss att bry oss om, som får oss att sörja, som får oss att leva. Kärlek är ärlig värme och vilja, välvilja.

Sen kan kan komma in på förälskelser, att vara kär, att älska en person. Det är ett sånt tillfälle när kärlek liksom kan explodera och skapa känsloanarki.

Jag förstår det inte. Men det är nog inte nödvändigt heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0