(26) Mina rädslor

Wiii. Spooky spooky.

Framförallt är jag nog rädd för att fastna. Att råka hamna i ett spår som inte är mitt eget och inte göra det jag själv vill. Att följa den upptrampade stigen även om den leder mig ner i ett träsk, bara för att alla andra råkar ha gummistölar och klafsar på med tankarna på annat håll. Det kan få mig att göra random saker ibland, bara för att testa och bryta vanor.

Lite med grund i det ovanstående är jag ganska rädd för gamla tanter och gubbar. Mest tanter. Såna som sitter med sina spetsdukar och blommiga små kaffekoppar och säger "åh vad trevligt". Oftast diskuterar de blommor, blusar och biskvier. Jag vet nånstans att de har en viss charm, men det går inte - de är läskiga. Det knyter sig i magen på mig och paniken stegras sakta. Jag vågar inte förklara mer för mina anledningar är lätta att missförstå. Men så är det. Jag tycker om många gamla för att det är individer, tro inget annat om mig, men just detta "gulligullfenomen"... :/ (Och ändå har jag jobbat en del på äldreboenden, hehe)

Sen är jag rädd att jag ska bli galen ibland. Lite sådär som många är, har jag förstått. Fast jag har liksom accepterat att jag gränsar till galenskap ibland så det är rätt lugnt :P

Ha're!
/Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0