(27) Min favoritplats

Ja, jag kan ju inte påstå att jag har en i hela världen. Favoritplatsen beror ju på var i världen man befinner sig.

Men en favoritplats här hemma är parken som ligger på en kvarts gångavstånd. Det är en rätt lagom bensträckare att ta sig dit, och sen är det väldigt fint och lugnt. Det finns en stor damm där det bor änder, ett pilträd, några alléer, söta lyktstolpar och gamla fina hus. Det är ett lite skumt ställe - en gång i tiden huserade byggnaderna sinnessjuka och området där parken ligger var inte tillgängligt för allmänheten. Det är svårt att tänka sig nu.
Det finns en bänk vid vattnet som jag har utnämnt till min. Dit släpar jag en filt ibland och sitter/ligger och läser eller skriver. Det är finast på kvällen när himlen börjar bli röd (och pensionärerna slutar promenera förbi). Ett sånt där ställe där man kan känna sig lugn, bara.

Dessutom är det ett najs ställe att ha picnic på.

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0